Brisbane: laatste dagen

11 september 2014 - Brisbane, Australië

Brisbane:
Om de laatste paar dagen in Brisbane af te sluiten, volg ik een stadswandeling: door de botanische tuinen van Brisbane, langs St. Stephens Cathedral en het Maritieme museum. Daar was een oud fregat van in de 2e wereldoorlog open gesteld. Daarna heb ik nog met de ferry Brisbane River en omgeving verkend.
Laatste dag was gereserveerd voor Mount Coot-tha. Na een ontbijt op het terras, ga ik naar de bus op naar Mount Coot-tha, een heuvel iets buiten Brisbane met uitzicht over de hele stad. Van daaruit vertrekt een wandeling door het bos, langs een aantal kunst dingen van de Aboriginals en een waterval. De waterval heb ik uiteindelijk niet gevonden, maar het was wel een mooi bos, maar een steile wandeling terug omhoog de heuvel op... Blijkbaar wordt het pad ook gebruikt door sporters. Inwoners van Brisbane staan bekend als sporters en dat blijkt ook als ik merk dat een aantal mensen het pad een aantal keer na elkaar op en af wandelen. Terwijl ik uitrust van het klimmen, stopt 1 van hen om even te praten. Echt fijn dat Australiërs zo open zijn ;-)
Na de wandeling neem ik de bus tot 1 halte verder naar de Botanische tuin. Veel zin om te wandelen heb ik niet meer, maar met een korte wandeling kan ik ook genieten van de mooie planten. In elk park of in de buurt van groen zijn er hagedissen. Na een aantal foto's genomen te hebben, moet ik er misschien stilaan eens gewend aan raken. Het zijn mooie beestjes, maar ze zijn overal.
Morgen heb ik een vlucht gepland naar Cairns. Om van daaruit verder de Oostkust af te reizen.