Welkom op mijn reisblog!

5 juli 2014 - Leuven, België

Welkom op mijn reisblog! Tijdens mijn reis door Australië en Nieuw-Zeeland, ga ik hier proberen op regelmatige basis iets van mij te laten horen met verhalen en foto's. Reacties en verhalen van het thuisfront zijn ook altijd welkom.
Zoals bij de meeste blogs, kunt ge u ook inschrijving op een mailinglijst! Al ga ik er ook wel proberen aan te denken om de link van een bericht op facebook te posten.

Ik zal al beginnen met de grote lijnen van mijn reis mee te delen (de tijden zijn telkens lokale tijd):

Op 2 september kunt ge mij om 06:45 komen uitzwaaien in Zaventem. Via een tussenlanding in Londen, vlieg ik daarna naar Dubai (De tijd is daar 2 uur later dan hier). Daar ga ik 4 dagen een beetje rondkijken: op de grootste toren ter wereld klimmen (de Burj Khalifa, 828 meter hoog), met dolfijnen zwemmen, misschien een woestijn safari, ... Verhalen en foto's volgen nog ;-)

Op 7 september vertrek ik terug in Dubai om 10:25 om dan in 1 rechte lijn door te vliegen naar Brisbane (De tijd is daar 8 uur later dan hier). Vanaf dan ligt er niks meer vast (alleen mijn verblijf de eerste paar dagen). Ik wil daar leren duiken om het Great Barrier Reef met mijn eigen ogen te kunnen zien. Daarna ga ik de Oostkust verder afreizen met een aantal tussenstops op interessante plaatsen.
Eens in het Zuiden aangekomen, ga ik eerst een uitstap doen naar het centrum oftewel The Outback (Ayer's rock en Alice springs) voor de temperatuur daar de 50°C bereikt.

Daarna heb ik nog wat tijd om de grotere steden te bezoeken: Melbourne, Sydney, Canberra en misschien een paar dagen naar Tasmania. Op 27 november om 8:45 vlieg ik dan verder van Sydney naar Nieuw-Zeeland (Auckland) (De tijd is daar 10 uur later dan hier). Dan heb ik nog een kleine maand om Nieuw-Zeeland rond te trekken, om dan op 21 december in Auckland weer het vliegtuig te stappen. Via een tussenlanding in Melbourne en Londen kun je me dan op 22 december om 17:35 komen verwelkomen in Zaventem.

Tot binnenkort (begin september) voor het begin van mijn reisverhaal!

1. Kim:
    20 juli 2014
    Woehoew, spannend!! Je komt zeker met een hele rugzak vol ervaringen weer thuis!
  2. Klaas:
    23 juli 2014
    Bezochte landen:
    Ik heb 1 land (1%) bezocht

grappig :-)
  3. Katrien:
    30 augustus 2014
    Ter info:
    In 1995 zijn we naar Denemarken geweest en hebben we legoland bezocht :-)
    In 1998 was Noorwegen aan de beurt en zijn we terug gereden via Denemarken.
    Met dank aan vader ;-)